X

Elektroakustička glazba hrvatskih skladatelja

Silvio Foretić : Transakcije (1968-1979)

 
Nakon što smo 2016. godine, pod uredništvom Višeslava Laboša, objavili antologiju elektroakustičke glazbe u Hrvatskoj, U potrazi za novim zvukom – 1956-1984, nastavljamo s predstavljanjem pojedinačnih elektroakustičkih opusa domaćih skladatelja. Prvi u nizu je Silvio Foretić, a uskoro slijedi disk s djelima Igora Kuljerića.

 
Silvio Foretić (1940), je svoju karijeru započeo u Ansamblu za suvremenu glazbu 1963., gdje „…ponesen raznovrsnošću svoje umjetničke znatiželje … sklon šokiranju, nije izbjegavao ni apsurdnost nekih glazbenih rješenja, prelazeći ponekad i u lagodnost kabaretskog šansona…“, ustvrdio je Josip Andreis, što ga je dovelo i do elektroničkog studija u Kölnu 1966. godine. Na „Hochschule für elektronische Musik“ diplomirao je elektroničku glazbu 1974. godine kod Herberta Eimerta, te pohađao tečajeve kompozicije kod Karlheinza Stockhausena. Od 1974. do 2006. predavao je na Folkwang Hochschule u Essenu i Duisburgu. Ondje je 1982. utemeljio ansambl Fin de siècle — fin de millénaire s kojim je tijekom dvanaest godina priredio pedesetak koncerata suvremene glazbe. Jedan je od utemeljitelja i dugogodišnji predsjednik Hrvatske kulturne zajednice Colonia croatica u Kölnu. Nekoliko godina bio je član predsjedništva Kölnskog društva za novu glazbu. Djeluje kao skladatelj, tekstopisac i kao izvođač (dirigent, pijanist, pjevač) pretežno vlastitih djela.

 
Izbor djela nastalih u periodu 1968-1979. čine:
Balkanal (1969.) opsežni komad za vrpcu ovaj put u suradnji sa Jankom Jezovšekom, objavljen na rijetkoj gramofonskoj ploči u privatnoj nakladi 1974. godine. Balkanal se kao volksoratorium sastoji od čistih elektroničkih zvukova i elektronički obrađenih narodnih psovki i prokletstava
Monolog des Klaviers iz glazbeno-scenskog djela Für Klavier? – sonata quasi una fantasia za frustriranog pijanistu, magnetofonsku vrpcu, dijapozitive i film, praizvedena je u Kölnu 1971.
– Svoj elektronički opus Foretić je okrunio mono-melodramom za recitatora (glumca) i magnetofonsku vrpcu Der Achte Tag oder auf der Suche nach der weissen Zeit. Djelo je izvađano sa njemačkim i sa hrvatskim glumcima, a preživjelo je i kao samostalna elektronička matrica.
Duo i trio iz Semi-mono-opera (1978-79)

 
CD dolazi uz dvojezičnu knjižicu (hrvatski/engleski) s tekstovima Višeslava Laboša.

 
 

Izdanje je objavljeno uz potporu Ministarstva kulture RH.