X

Predavanje Marine Vishmidt i Anthonyja Ilesa

Making Doing Nothing and Cleaning it All Up – The Artist as Housewife from Elizabeth Gurley Flynn to Chantal Akerman

četvrtak, 31.03.2016, 17:00h @ Kino Tuškanac

U izlaganju ćemo se usredotočiti na odnos rasprava o dokidanju vlastite pozicije podčinjenosti i izvedbe negacije u feminističkim umjetničkim i filmskim praksama – dakle na štrajk i sabotažu iz rakursa ženskog rada, bilo da je riječ o umjetničkom ili kućanskom radu. Proteklih desetljeća odnos između proizvodnje i društvene reprodukcije žarišna je tema tih praksi. Prikazivanje radnica ili ženskog rada čini snažnu liniju koja se provlači kroz politiku slike feminističke umjetnosti i filma. Međutim, postoji i jedna druga, možda donekle neizravna linija u radovima u kojima se umjetnice identificiraju s pozicijom radnice, ali pritom nije izvjesno je li njihov rad proizvodan, reproduktivan ili jednostavno neproduktivan. Feminizam može zaoštriti pomalo rutinsko pozivanje na “nesvrhovitu svrhu” zapadne umjetnosti ne zadovoljavajući se potpunim pražnjenjem vrijednosti rada i uvlačeći ga u dijalog s današnjim raspravama o dokidanju vlastite pozicije podčinjenosti u queer, komunističkoj i crnačkoj teoriji.

Polazeći od ovih diskusija pokušat ćemo analizirati oblike (samo-)dokidanja i negacije kako se pojavljuju u konkretnim slučajevima umjetničke proizvodnje i ukazati na sistemske rezonance s entropijom kapitalističkog društva u današnjem trenutku.

 
O predavačima:

Anthony Iles je londonski kritičar i književnik. Trenutno je doktorand na Sveučilištu Middlesex. Urednik je časopisa Mute i Cesura//Acceso – Journal for Music Politics and Poetics. Koautor je knjiga Noise & Capitalism, No Room to Move and All Knees and Elbows. Nedavno je uredio zbornik o pisanju i krizi pod naslovom Anguish Language.

Marina Vishmidt je londonska publicistiknja i kritičarka čiji rad se fokusira na pitanja umjetnosti, rada, materijalnosti i oblika vrijednosti. Upravo je doktorirala na Queen Mary u Londonu na temu: “Speculation as a Mode of Production in Art and Capital”. Redovno piše u katalozima, zbornicima i časopisima kao što su Mute, Afterall, Parkett i Texte zur Kunst. Također, sudjeluje u kolektivnim projektima Full Unemployment Cinema i Cinenova. Trenutno piše knjige s Kerstin Stakemeier o politici autonomije i društvene reprodukcije u umjetnosti.